واژه های آسمانی، پیام های نورانی

واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

200- امام علی (ع) : کسانی که خود گرفتار عیوب و خلافهایی هستند دوست دارند که آن عیوب را میان مردم شایع سازند تا برای آنها میدان عذر آوردن وسعت پیدا کند.

(غرراحکم صفحۀ 407)

201- امام علی (ع) : طلحه و زبیر برای دریافت سهمیه بیت المال نزد امام (ع) آمدند. وقتی سهمشان را مانند مردم معمولی دیدند با تعجب به امیرالمومنین (ع) گفتند : خلیفه دوم به ما چنین سهم نمی داد. امام علی (ع) در پاسخ آن دو فرمود: پیامبر به شما چگونه سهم می داد ؟ آنان خاموش شدند. سپس فرمودند : آیا پیامبر غنایم را یکسان میان همگان پخش نمی کرد ؟ آن دو گفتند : چرا. فرمود: آیا نزد شما پیروی از سنت پیامبر درست تر است یا پیروی از سنت عُمَر ؟ آن دو گفتند : آخر ما دارای سابقه و تحمل سختی در راه اسلام هستیم و نسبت خویشاوندی با پیامبر داریم. حضرت در پاسخشان فرمود : آیا سابقه شما در رنج کشیدن در راه اسلام بیشتر است یا من ؟ گفتند : شما. سپس فرمود: آیا خویشاوندی و نسبت شما به پیغمبر (ص) نزدیک تر است یا نسبت و فامیلی من؟ گفتند: شما، فرمود : به خدا سوگند که من و این کارگری که زمین را جاروب می کند سهمی برابر و یکسان داریم.      

   الحیاه جلد 2 صفحۀ 211

202- امام علی (ع) : از آنها مباش که عمل خیری نکرده اند و امید به آخرت دارند مردم را از کاری نهی می کنند و خود در آنند ؛ خوبان را دوست دارند ولی کارشان را نمی کنند ؛ آرزوی آمرزش دارند و به نافرمانی مشغولند ؛ گناه اندک دیگری را زیاد میشمارند و گناه بسیار خود را اندک ؛ طاعت و عبادت خویش را افزون شمارند و همان را از دیگری اندک ؛ از جفا و ظلم بالا دست خود به خدا پناه می برند ولی خود به زیر دست جفا کنند ؛ مرشد و هدایت کننده دیگران هستند و خود رو به گمراهی می روند .

تحف العقول صفحۀ 152

203- امام علی (ع) : ای کمیل ، راستی این دلها به مشابه ظرفهایند و بهترینشان آن است که نگهدارنده تر باشد پس هر چه به تو می گویم خوب حفظ کن. مردم سه دسته اند : 1- دانشمند ربانی. 2-  دانشجوی راه نجات که به دنبال علوم الهی و آخرتی می رود. 3- خاشاک که باد به هر سمتی بوزد به آنجا می رود. زیرا در پرتو دانش معنوی تربیت نگشته تا راه به جائی برد و تکیه به رکن محکمی همچون امام معصوم (ع) از آل محمد (ص) ندارد تا نجات یابد .

تحف العقول صفحۀ 163

204- امام علی (ع) : لغزش و انحراف شخص عالم و فهمیده همچون شکسته شدن کشتی است که هم غرق می شود و هم دیگر سرنشینان را غرق می کند.

کلام نور جلد 4 صفحۀ 375

205- امام علی (ع) : ای بندگان خدا در درستی احکام دین و سنّت رسول خدا (ص) و دستورات و گفتار ما آل محمد (ص) تردید نکنید تا مبادا به شک بیفتید و درباره آنها شک نکنید که کافر شوید و در آخرت از پشیمانها می گردید .                

تحف العقول خطبۀ دیباج


206- امام علی (ع) : ای بندگان خدا بدانید دانا و عالمی که بر علمش عمل نکنند همچون نادان سرگردانی است که از بیهوشی جهل خارج نشده ، بلکه حجت بر او بزرگتر و نزد خدا سرزنش اش بیشتر است و افسوس و دریغ بر این دانای دست از دانش خود کشیده با دوام تر است از نادان سرگردان از دانش.

تحف العقول خطبۀ دیباج

207- امام علی (ع) : هیچ فضیلتی مانند جهاد نیست و جهادی هم باارزش تر و با فضیلت تر از مخالفت با هواهای نفسانی نیست .

میزان الحکم جلد 12 صفحۀ 941

208- امام علی (ع) : ای بندگان خدا بدانید بهترین امور و کارها آن است که بر پایه حق و آیات الهی استوار باشد و بدترین امور و کارها چیزهای تازه بدست آورده و بدعت هایی است که بر خلاف حق و آیات الهی استوار باشد. زیرا هر بدعت و نوآوری که خلاف سنّت قرآن و سنّت رسول خدا (ص) باشد گمراهی است و بواسطه بدعتهاست که سنّتهای سعادت بخش نابود می شوند.

تحف العقول خطبۀ دیباج

209- امام علی (ع) : زبان شخص عاقل در پشت دل او قرار گرفته یعنی چون خواهد سخنی بگوید ابتدا آن حرف را در دل خود بررسی نموده و چون نیکو یافت آن سخن را و به صحیح بودنش مطمئن شد ، آن گفتار را به زبان می آورد. ولی قلب شخص نادان در پشت زبانش قرار گرفته یعنی ابتدا حرف خود را می زند و بعد درباره اش فکر می کند و پشیمان می شود.

غررالحکم صفحۀ 538

210- امام علی (ع) : ای بندگان خدا گفتگو و صحبت با زنان نامحرم بلا آورد و دل را منحرف سازد و به سمت گناه سوقش دهد و نظر بازی از آنان روشنی ایمان را ببرد و چشم اندازی و پلک زدن به آنها دام شیطان است که آتشی افروزنده در پی دارد .                                           

تحف العقول خطبۀ دیباج

211- امام علی (ع) : ای کمیل دو گروه از این مردم از مذهب و دین چیزی نمی فهمند : 1- آن کس که علاقه شدید به لذت دارد و مطیع شهوات خویشتن است. 2-  آن کس که دچار حرص شدید است و عاشق جمع آوری مال و ثروت. شبیه ترین چیز به این دو گروه علف خواران هستند .        

تحف العقول صفحۀ 169

212- امام علی (ع) : ای بندگان خدا امانت را به صاحبانش بپردازید ؛دوستی و پیوند کنید با آنکه از شما بریده و به آنکه از شما دریغ نموده احسان کنید و چون عهدی بستید به آن وفا کنید و هر گاه قضاوت کردید عدالت نمایید و هر گاه به شما بدرفتاری شد غفو و گذشت کنید و بر روی هم اسم بد مگذارید. با هم شوخی نکنید و از همدیگر غیبت نکنید .                   

تحف العقول خطبۀ دیباج

213- امام علی (ع) : زید بن صوحان گوید از امیرالمومنین (ع) پرسیدم : کدام فقر و ورشکستگی از همه سخت تر است ؟ فرمود : گمراهی و کفر پس از هدایت و ایمان .                                      

آثار الصادقین جلد 19 صفحۀ 285

214- امام علی (ع) : ای بندگان خدا من ندیدم چیزی مانند بهشت که جویای آن خوابست و بی خیال. و نه چیزی مانند جهنم که گریزان ، از آن بخوابست. راستی هر که را حق و اهل آن سود ندهد باطل و اهل آن به زیانش کشند و هر که به راه هدایت نرود در ضلالت و گمراهی بیفتد .         

تحف العقول خطبۀ دیباج

215- امام علی (ع) : روزی حضرت از محلی عبور می کردند که شنیدند عده ای ایشان را ستایش می کنند با دیدن این صحنه فرمودند : بار خدایا تو مرا بهتر از خودم می شناسی و من نیز خودم را بهتر از ایشان می شناسم. خدایا مرا از آنچه اینان می پندارند نیکو تر قرار ده و آنچه را که ایشان درباره زشتی های من نمی دانند بیامرز .                                                     

نهج البلاغه حکمت 100

216- امام علی (ع) : از امام سوال شد : کدام مصیبت و رنج از همه مصیبت ها شدیدتر است. فرمود : آن مصیبتی که به دین انسان برسد از همه مصیبت ها سخت تر است.                                            

بحارالانوار جلد 77 صفحۀ 378

217- امام علی (ع) : ای مردم برای آن روز که زاد و توشه ذخیره می کنند و اسرار آدمیان فاش می گردد « پس از مرگ » عمل کنید. و از آتشی بپرهیزید که حرارتش شدید و عمق آن ناپیدا و زیور آلات آن غل و زنجیر آتشین و نوشیدنی آن زرد آب و چرک جوشان است.                    

نهج البلاغه خطبۀ 120

218- امام علی (ع) : 1-  هر دشمنی علّت و مصلحتی دارد غیر از دشمنی حسود. 2- همّت مومن سعادتمند در آبادی آخرتش است و همّت شقاوتمند بی دین فقط آبادی دنیاست. 3-  سخن چین فتنه چند ماهه را یک ساعته برپا می کند. 4-  گناه صدقه دهنده منت گذار از ثوابش بیشتر است. 5-  شخص دزد زده آنقدر به اطرافیانش بدبین می شود و تهمت می زند که گناهانش از دزد بیشتر می شود. 6- آنکس که تو را هشدار می دهد مانند کسی است که به تو مژده خوبی می دهد. 7- انسان با هر نفسی که می کشد قدمی به سوی مرگ می رود. 8- جوان خردمند و دانا در دین بهتر است از پیر بی خرد و نفهم در دین. 9- نقل حدیث موجب نسبت پیدا کردن با پیامبر (ص) است. 10- کار خیر را زود انجام بده تا کامیاب شوی.                                          

نصایح صفحۀ 251  تا 254

219- امام علی (ع) : ای مردم آنکس که از برادرش اطمینان و استقامت در دین و درستی راه و رسم را سراغ دارد باید به گفته های مردم درباره او گوش نکند. آگاه باشید گاهی تیر انداز تیرافکند و تیرها به خطا می رود. سخن نیز چنین است درباره کسی چیزی می گویند که واقعیت ندارد .        

نهج البلاغه خطبۀ 141

220- امام علی (ع) : آگاه باشید که میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست. پرسیده شد معنی آن چیست ؟ امام (ع) انگشتان خود را میان چشم و گوش گذاشت و فرمود : یعنی چیزی که درباره کسی شنیدی باطل است و تا وقتی که آن را با چشم نبینی قبول مکن .                           

نهج البلاغه خطبۀ 141

221- امام علی (ع) : هیچ بدعتی در احکام دین ایجاد نمی شود مگر آن که سنّتی ترک گردد پس از بدعت ها بپرهیزید و با راه راست و جاده آشکار حق باشید. نیکوترین کارها سنّتی است که سالیانی بر آن گذشته و درستی آن ثابت شده باشد و بدترین کارها آنچه که تازه پیدا شده و آینده آن روشن نیست .

نهج البلاغه خطبۀ 145

222- امام علی (ع) : با گفتن ذکر ( استغفرالله ربی و اتوب علیه ) و طلب آمرزش باطن خود را خوشبو سازید تا بوهای بد گناهان ، شما را رسوا و مفتضح نسازد .                                                             

طرائف الحکم جلد 2 صفحۀ 445

223- امام علی (ع) : چند روز از طرف خدا به گمراه مهلت داده شد و او با غافلان و بی خبران در راه هلاکت خود قدم می نهد و تمام روزها را با گناهکاران سپری می کند بی آنکه از راهی برود تا به حق برسد و یا پیشوائی برگزیند که راهنمای او باشد تا آن زمان که خداوند کیفر گناهان را می نماید و آنان را از پرده غفلت بیرون می آورد پس به استقبال چیزی می روند که به آن پشت کرده بودند و از آنچه رو به سمتش می رفتند. یعنی دنیای حرام هیچ سودی عایدشان نمی شود من خودم و شما را از این گونه غفلت زدگی می ترسانم .                                                           

نهج البلاغه خطبۀ 153

224- امام علی (ع) : پس بهوش باش ای شنونده و به یاد قبر باش که گذرگاهت به سوی آن است و همانگونه که به دیگران پاداش و جزا دادند به تو هم می دهند و هر آنچه در دنیا بکاری پس از مرگ درو می کنی و آنچه از اعمال که امروز پیش می فرستی فردا بر آن وارد می شوی پس برای خود در سرای آخرت جایی آماده کن و چیزی پیش فرست. ای شنونده هشدار ! هشدار!

نهج البلاغه خطبۀ 153

225- امام علی (ع) : همانا حیوانات اهلی در تلاش اند که شکمشان را پر کنند و درندگان در پی تجاوز و دریدن دیگرانند و زنان بی ایمان و فاسد تمام تلاششان در زینت و آرایش خود و فساد انگیزی است اما مومنان تلاششان در اصلاح امور آخرت است و از آینده خویش ترسناکند .    

تحف العقول صفحۀ 155

226- امام علی (ع) : ای مردم ما اهل بیت پیامبر (ص) چونان پیراهن تن او و یاران راستین او و خزانه داران علوم و معارف وحییم و درهای ورود به آن معارف ما هستیم که جز از در هیچ کس به خانه ها وارد نخواهد شد و هر کس از غیر در وارد شود دزد نامیده می شود. ای مردم درباره اهل بیت پیغمبر (ص) آیات کریمه قرآن نازل گشت آنان گنجینه های علوم خداوند رحمانند اگر سخن گویند راست گویند و اگر سکوت کنند بر آنان کسی پیشی نتواند یافت.

نهج البلاغه خطبۀ 154

227- امام علی (ع) : آگاه باشید هر عملی از دانش و علم صاحب آن عمل تغذیه می کند و رشد می یابد همچون هر گیاهی که از آب بی نیاز نیست و آب ها نیز گوناگون می باشند پس هر درختی که آبیاریش به اندازه و نیکو و پاکیزه باشد میوه اش نیکو و شیرین است و آنچه آبیاریش ناپاک باشد درختش عیب دار و میوه اش تلخ. و همچنین است علمی که از ما خاندان سرچشمه می گیرد و عملی که از ناحیه دشمنان و مخالفان ما ائمه (ع).    

نهج البلاغه خطبۀ 154

228- امام علی (ع) : ای بندگان خدا از روزی بترسید که اعمال و رفتار انسان وارسی میشود. روزی که پر از تشویش و اضطراب است که کودکان را پیر می سازد. بدانید فردا به امروز نزدیک است و امروز به آنچه در آن است می گذرد. تا آنکه موعد مرگ فرا رسد و هر یک از شما در دل زمین به خانه مخصوص خود می رسد و درگودال قبر آرام می گیرد. وه که چه خانه تنهائی ! وه چه منزل وحشتناکی و سیاهچال غربتی.                            

نهج البلاغه خطبۀ 157

229- امام علی (ع) : ای بندگان خدا در وجود شما از جانب خداوند نگهبانها و جاسوسانی بر شما گماشته اند و دیده بانهایی از پیکرتان که اعمال شما را زیر نظر دارند و حافظان راستگویی که تمام اعمال شما را حفظ می کنند و شماره نفسهای شما را می شمارند. نه تاریکی شب شما را از آنان می پوشاند و نه دری محکم شما را از آنها پنهان می سازد.                            

نهج البلاغه خطبۀ 157

230- امام علی (ع) : همانا برای هر مرد مسلمان سه همنشین در زندگی می باشد : همنشین اول به او می گوید : من در دنیا و پس از مرگ با تو هستم و آن عمل وی می باشد و همنشین دوم گوید : من با تو هستم تا وقتی که جان دهی و این مال اوست که آنگاه که بمیرد به وراث می رسد و سومی می گوید : من با تو تا لب گور هستم و آنگاه رهایت می سازم و آن زن و فرزند او می باشد.

معانی الاخبار جلد 2 صفحۀ 77

231- امام علی (ع) : عجب است از فرزند آدم ! اجلش پنهان ، بیماریهایش پوشیده ! اعمالش همه نوشته ! پشه ای او را آزار می دهد ! جرعه ای گلوگیرش شده و او را از پای در می آورد ! و عرق کردنی او را بدبو سازد و با این حال در مقابل خدا و اوامرش تکبّر و نافرمانی می کند!!!              

نهج البلاغه خطبۀ 419

232- امام علی (ع) : عترت پیامبر (ص) جایگاه اسرار خداوندی و پناهگاه فرمان الهی و مخزن علم خدا و مرجع احکام اسلامی و نگهبان کتاب های آسمانی و کوههای همیشه استوار دین خدایند. خدا به وسیله اهل بیت (ع) پشت خمیده دین را راست نمود و لرزش و اضطراب آن را از میان برداشت. کسی را با آل محمد (ص) نمی توان قیاس کرد. شتاب کننده باید به آنان بازگردد و عقب مانده باید به آنان بپیوندد. زیرا جانشینی پیامبر (ص) حق آنهاست و وصیّت پیامبر (ص) نسبت به خلافت مسلمین و میراث ولایت پس از خودش به آنها تعلق دارد .                                                     

نهج البلاغه خطبۀ 2

233- امام علی (ع) : ای مردم خدای سبحان شما را بیهوده نیافریده و به حال خود وانگذاشته. میان شما تا بهشت یا دوزخ فاصله اندکی جز رسیدن مرگ نیست زندگی کوتاهی که گذشتن لحظه ها از آن می کاهد و مرگ آن را نابود می کند. پس از این خانه دنیا زاد و توشه ای برای خود برگیرید که فردای قیامت نگهبانتان باشد .                                             

نهج البلاغه خطبۀ 64

234- امام علی (ع) : ای بندگان خدا اعمال خود را بسنجید قبل از آنکه مورد سنجش قرار گیرید و پیش از آنکه حسلبتان را برسند حساب خود را برسید و پیش از آنکه راه گلویتان گرفته شود راحت نفس بکشید و پیش از آنکه با زور شما را وادار به اطاعت کنند فرمانبردار دستورات خدا باشید.   

نهج البلاغه خطبۀ 90

235- امام علی (ع) : ای بندگان خدا بدانید همانا آنکس که خود را یاری نکند و پند دهنده و هشدار دهنده خویش نباشد دیگری هشدار دهنده و پند دهنده او نخواهد بود . یعنی پند دیگران در او اثر نخواهد کرد .       

نهج البلاغه خطبۀ 90

236- امام علی (ع) : اگر خداوند ستمگر را چند روزی مهلت دهد از بازپرسی و عذاب او غفلت نمی کند و او بر سر راه در کمینگاه ستمگران است و گلوی آنها را در دست گرفته تا از فرو رفتن در آب دریغ دارد .    

97  نهج البلاغه خطبۀ

237- امام علی (ع) : مردی به امیرالمومنین (ع) عرض کرد با اینکه خدا در قرآن فرموده ( دعا کنید تا من شما را اجابت کنم ) پس چرا ما دعا می کنیم ، مورد اجابت قرار نمی گیرد. اما (ع) در پاسخ فرمودند : چون قلب و فکر شما در هشت چیز خیانت کرده است لذا دعایتان مستجاب نمی شود. و آن هشت چیز عبارتند از : 1- اینکه شما خدا را شناختید اما از دستوراتش اطاعت ننمودید. 2- اینکه شما پیامبر (ص) را شناختید ولی با سنّت آن جناب مخالفت نمودید. 3-  کتاب خدا ( قرآن ) را خواندید ولی به احکامش عمل نکردید. 4- اینکه گفتید از عذاب خدا می ترسید اما همواره گناهانی می کنید که عذابتان را زیادتر می کند. 5- گفتید به بهشت و پاداش الهی علاقه دارید اما همواره کاری انجام می دهید که شما را از آن دور می سازد. 6- اینکه نعمت خدا را می خورید ولی شکرش را بجا نمی آورید. 7- اینکه خداوند به شما دستور داد تا با شیطان دشمنی ورزید و اوامرش را انجام ندهید ولی شما با او مخالفت نکردید. 8- و اینکه شما عیوب خود را پشت سر افکندید و عیوب دیگران را جلوی چشمتان قرار دادید. و کسانی را سرزنش می کنید که خودتان به آن سرزنش سزاوارترید. پس با این هشت حالت چگونه انتظار دارید دعایتان به اجابت برسد.

سفینه البحار جلد 1  صفحۀ 449

238- امام علی (ع) : پاداش شخص مجاهد شهید در راه خدا بزرگتر از پاداش جوان عفیف پاکدامنی نیست که قدرت بر گناه و شهوت حرام دارد و خود را آلوده نمی کند همانا شخص عفیف پاکدامن فرشته ای از فرشته های خداوند است.                                                                

نهج البلاغه خطبۀ 474

239- امام علی (ع) : روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی و از اسلام جز نامی باقی نخواهد ماند. مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان اما از هدایت ویران است ، مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد بدترین مردم زمین می باشند که کانون هر فتنه و جایگاه هر گونه خطاکاری اند ، هر کس از فتنه بر کنار است او را به فتنه باز گردانند و هر کس که از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها کشانند.                                   

نهج البلاغه حکمت 369

240- امام علی (ع) : ای بندگان خدا بدانید تقوا « یعنی اطاعت از دستورات خداوند و ترک نا فرمانی او » همچون مرکب و وسیله سواری رامی است که بر آن سوار شوند و او صاحب خود را تا قلب بهشت می رساند و بدانید گناه و معصیت همچون مرکب چموش و سرکشی است که صاحب خود را تا قعر درهّ دوزخ پائین می برد.                                      

تفسیر نمونه جلد 22 صفحۀ 205

241- امام علی (ع) : هیچ کس نیست که از قبرستانی بگذرد مگر اینکه اهل آن گورستان فریاد می زنند : ای بی خبر اگر آنچه ما می دانیم تو می دانستی مسلماً گوشتهای بدنت از ترس آب می شد و در روی این قبور می ریخت.

ارشاد القلوب جلد 1 صفحۀ 414

242- امام علی (ع) : هر کس وارد قبرستان شود و در آن بخندد برای اوئ گناهی است همچون کوه احد .                        

ارشاد القلوب جلد 1 صفحۀ 413

243- امام علی (ع) : موقعی که می خواهی گناهی مرتکب شوی بخاطر بیاور که لذّت زودگذر معصیت پایان می پذیرد ولی عواقب و عوارضی که برای تو ایجاد می کند باقی خواهد ماند و نیز فرمود : چه بسا یک ساعت شهوترانی که یک عمر اندوه و غصه را در پی خود دارد.  

سخنان 14 معصوم (ع) جلد 2 صفحۀ 174

244- امام علی (ع) : دوست از آن جهت صدیّق نامیده شد که تو را درباره معایبت « صادقانه » نصیحت می کند و نیکخواه تو است و دشمن را از آن جهت عدوّ نامیده اند که نسبت به معایب تو به تو « تعدّی » می کند و آنها را به تو نمی گوید و بدخواه توست.                                       

غررالحکم 312

245- امام علی (ع) : در نامه خود به امام حسن (ع) فرمودند : ای فرزندم اگر چیزی از مطالب دین خدا و دستوراتش پذیرفتنش بر تو مشکل آمد آن را به عدم آگاهی خود و نادانیت ارتباط بده. زیرا تو در ابتدای تولّدت نادان بودی و سپس علومی را فرا گرفتی. و چه بسیار است نادانی تو درباره برخی مطالب که خدا بر آنها داناست. و بعدها صحیح بودن آن را خواهی فهمید پس به قدرتی پناه بر که تو را آفریده و روزی داده و در مقابل اوامر و دستوراتش تسلیم باش و بندگی ات فقط برای او باشد بدان ای پسرم هیچ کس همچون رسول خدا (ص) از خدا آگاهی نداده است. پس رهبری او را پذیرا باش و برای رسیدن به رستگاری و سعادت مطیع اوامر آن حضرت باش .                

نهج البلاغه نامۀ 31

246- امام علی (ع) : حسن جان نفس خود را میزان میان خود و دیگران قرار بده پس آنچه را که برای خود دوست داری برای دیگران نیز دوست بدار و آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران مپسند و آنگونه که دوست نداری به تو کسی ستم کند به کسی ستم نکن و همانگونه که دوست داری به تو نیکی شود نیکوکار باش.                                                     

نهج البلاغه نامۀ 31

247- امام علی (ع) : در سفارش خود به امام حسن (ع) فرمود : پسرم در امور سیاسی کشور از مشورت با زنان بپرهیز که رأی آنان زود سست می شود و تصمیم آنان ناپایدار است « و رسول خدا (ص) فرموده : وقتی امور مملکت شما به دست زنان بیفتد زیرخاک رفتن بهتر است برای شما تا زندگی بر روی آن ».

نهج البلاغه نامۀ 31

248- امام علی (ع) : حسن جان زن را به کار کردن در بیرون از خانه وامدار و کاری را که برتر از توانایی زن است به او وامگذار که زن مانند گل بهاری است نه پهلوانی سخت کوش.                                        

نهج البلاغه نامۀ 31

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط : احادیث ناب 5
نویسنده رضااتابک در یک شنبه 17 مرداد 1395 |

حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین